На 14 февруари 2019 г. в столичната галерия „Структура” се откри изложба на една от най-важните съвременни немски художнички. Роземари Трокел работи с различни медии – рисунка, живопис, скулптура, инсталация, фотография и видео. В работите си тя засяга различни аспекти на немската социална и политическа история, както и западни философски, теологични и научни дебати. Една от основните й теми е критичното изследване на женската страна на живота и различията между половете.
Въпреки критичната си позиция, творбите на Роземари Трокел са жизнени, изпълнени с въображение концептуални конструкции, живи и убедителни. Художничката успява да визуализира дори тежки интелектуални теми по ироничен и хумористичен начин, като избягва догматичните позиции и дори полемиката.
Роземари Трокел е родена на 13 ноември 1952 г. в град Шверте, Германия. Развива интерес към живописта и киното още в ранна възраст, но в колежа учи антропология, социални науки, теология и математика. По-късно следва изкуство в Академията за изящни и приложни изкуства в Кьолн. Професор в Академията по изкуства в Дюселдорф от 1998 г. Организира първата си изложба в галерия Моника Шпрут, Кьолн, през 1983 г. През 1997 г. участва в „Документа 10”, Касел, с инсталацията „Къща за прасета и хора“ (съвместно с Карстен Хьолер). Трокел е първата жена художничка, която представя Германия на Венецианското биенале през 1999 г.
През 2014 г. на търг на Сотбис, диптихът на Роземари Трокел „Без заглавие”, създаден през 1988г., е продаден за 4, 981 милиона долара.
Изложбата ще продължи до 30 март 2019 г.